آیا میزان درد لیزر موهای زائد در نقاط مختلف بدن یکسان است؟

۱۲۹ بازديد

لیزر برای از بین بردن موهای صورت، چانه، دست‌ها، پاها و دیگر قسمت‌های بدن قابل استفاده است. هنگامی که لیزر موی زائد توسط متخصصان ماهر انجام می‌شود نتایج طولانی مدتی نسبت به الکترولیز، اپیلاسیون، اصلاح و … خواهد داشت. فواید دیگر این روش عبارتند از:

دقت: لیزر می‌تواند به صورت انتخابی موهای تیره و ضخیم را مورد هدف قرار دهد در حالی که پوست اطراف آن را سالم نگه می‌دارد.

سرعت: هر پالس دستگاه لیزر برای لیزر موهای زائد در کسری از ثانیه عمل می‌کند و در همین زمان کوتاه می‌تواند تعدادی مو را از بین ببرد. نواحی کوچک مانند پشت لب را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد اما لیزر نواحی بزرگ همچون کمر یا پاها، ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

قابل پیش‌بینی بودن: به طور میانگین 90 درصد بیماران پس از سه تا پنج جلسه، از بین رفتن دائمی موها را تجربه خواهند کرد.

پیش از عمل لیزر موهای زائد

عمل لیزر برای برداشتن موها تنها از بین بردن موهای زائد نیست. این یک روش پزشکی است که نیازمند آموزش بوده و به صورت بالقوه خطرهایی را نیز به همراه دارد. پیش از انجام عمل لیزر، شما باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این عمل را انجام می‌دهد، بررسی کنید.

عملکرد دستگاه لیزر Candela Alexandrite به علت برخورداری از قدرت بالا و نوع لیزر که مخصوص جذب در ملانین مو است، به طول مو بستگی ندارد و شما می‌توانید از هر روشی که موجب کندن موها از ریشه نشود، ‌استفاده کنید. در صورتی که در حال برنامه‌ریزی برای برداشتن موها با لیزر هستید، باید عمل برداشتن مو با روش‌هایی که موجب کندن موها از ریشه می‌شود را به مدت 4-3 هفته پیش از درمان محدود کنید. به این دلیل که لیزر، ریشه موها را هدف قرار می‌دهد و با برداشتن موها به روش اپیلاسیون یا الکترولیز، ریشه موها به طور موقت از بین می‌رود. در این مدت می‌توانید از روش اصلاح (Shaving) یا استفاده از کرم موبر یا روش‌هایی که تنها مو را از سطح پوست برمی‌دارند، استفاده نمایید. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب (به شکل حمام آفتاب) به مدت شش هفته قبل و بعد از درمان پرهیز کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب، احتمال بروز عوارض پس از درمان را افزایش می‌دهد.

کدام ناحیه ها از بدن لیزر می شوند؟

در کنار لیزر موهای زائد بدن متداول‌ ترین ناحیه‌هایی که لیزر برای رفع موهای زائد آنها به کار برده می‌شود، عبارت است از:

زیربغل: زیربغل ناحیه‌ای است که بعید است کسی تا به حال موهای زائد آن را با تیغ اصلاح نکرده باشد، حتی برخی هر روز دست به تیغ می‌برند! بنابراین عجیب نیست که لیزر موهای زائد زیربغل یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی است. در این بین بیماران امیدواراند که به سرعت به نتیجه برسند، خوشبختانه خواسته‌شان تاحدی برآورده می‌شود و موهای زیربغل پس از فقط چند جلسه لیزردرمانی کم می‌شود.

خط بیکینی و ناحیه تناسلی: هرچه تفاوت رنگ پوست و رنگدانه مو بیشتر باشد، لیزر موهای زائد بیکینی بهتر نتیجه می‌دهد. از آنجایی که ناحیه تناسلی پوستی روشن‌تر و موهایی تیره‌تر دارد، دستگاه لیزر به خوبی موهای زائد این ناحیه را از بین می‌برد.

پا: موهای روی پا غالباً ضخیم‌تر از موهای دیگر نقاط بدن است. بنابراین چون موهای ضخیم‌تر دارای ملانین بیشتری زیر پوست است، لیزردرمانی نیز موثرتر خواهد شد. اکثر بیماران پس از فقط سه جلسه متوجه کم شدن موهای پایین پا می‌شوند. دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد ران، ساق پا و باسن نیز به کار برده می‌شود.

صورت: لیزر موهای زائد صورت نیز درمانی پرطرفدار است. صورت به دلیل داشتن موهایی ظریف واکنش مناسبی به لیزر نشان می‌دهد. لیزر برای رفع موهای زائد ابروها، بین ابروها، چانه، گردن، بالای لب و گوش‌ها کاربرد دارد.

از لیزر برای از بین بردن موهای زائد دیگر نقاط بدن مانند قفسه سینه، سینه، کمر، شانه، پشت گردن، دست‌ها و بازوها نیز استفاده می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.