چه مدت بعد از لیزر موهای زائد می توان دوش گرفت؟

۱۲۱ بازديد

لیزر موهای زائد یک درمان غیر تهاجمی برای کاهش یا حذف موهای زائد در قسمت‌های خاصی از بدن است. این بدان معناست که در مورد عوارض جانبی یا زمان بهبودی نگرانی زیادی ندارید. می توانید انتظار داشته باشید که ناحیه لیزر شده پس از درمان کمی قرمز یا حساس به نظر برسد، اما اغلب فقط یک یا دو روز طول می کشد. با این حال، این حداقل سوزش دلیل کافی برای مراقبت بیشتر از پوست است.

آیا دوش آب گرم بعد از انجام لیزر خطرناک است؟

در دو روز اول پس از لیزر موهای زائد، بهتر است از گرما و بخار پرهیز کنید زیرا هر دو می توانند پوست حساس شما را پس از درمان بیشتر تحریک کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید دوش بگیرید و سرحال شوید، بهتر است که دوش آب سرد را انتخاب نمایید. همچنین دوش آب سرد ممکن است به کاهش احساس سوزن سوزن شدن در نواحی تحت درمان کمک کند. دوش آب سرد همچنین می تواند به عنوان یک کمپرس سرد برای پوست حساس شما پس از لیزر موهای زائد عمل کند و هرگونه تورم و حساسیت را کاهش دهد.

توصیه ی پزشکان در رابطه با دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

برخی از پزشکان توصیه می کنند حداقل در 24 ساعت اول پس از لیزر موهای زائد به طور کامل از دوش گرفتن خودداری کنید. این امر مخصوصاً اگر پوست فوق العاده حساسی دارید صادق است. اما به طوری کلی نمی توان گفت که این نظریه درست می باشد. چرا که در عین حال برخی دیگر از متخصصان زیبایی معتقد هستند که انجام دوش آب سرد بالافاصله بعد از لیزر به کسب بهترین نتیجه از لیز بسیار کمک می کند. و عوارض و خطرات احتمالی بعد از لیزر، جلوگیری می نماید.

بهترین زمان دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

در 48 ساعت اول پس از لیزر موهای زائد از هر چیزی که می تواند پوست حساس شما را حساس کند، مانند دوش آب گرم، دوری کنید. حتی بعد از 48 ساعت، ممکن است بخواهید دمای آب را به جای گرم، ولرم نگه دارید. این به این دلیل است که می توانید از برخورد مستقیم و تحریک گرمای اضافی به نواحی تحت درمان جلوگیری کنید. اگر می توانید، دوش آب گرم خود را نیز کوتاه نگه دارید تا تحریک پوست را محدود کنید، می توانید از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد جلوگیری نمایید. علاوه بر دوش آب گرم، باید در چند روز اول پس از لیزر موهای زائد، از حمام و سونا داغ نیز دوری کنید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد لایه برداری کرد؟

اگرچه می ‌توانید بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد دوش بگیرید تا زمانی که دوش آب سرد باشد، باید از برخی از بخش ‌های روتین دوش معمولی خود مانند لایه‌برداری اجتناب کنید. لایه برداری ملایم همیشه راهی فوق العاده برای تقویت روتین مراقبت از پوست شما است. اما از آن جایی که نواحی تحت درمان بعد از لیزر موهای زائد بسیار حساس هستند، لایه برداری تنها منجر به تحریک پوست می شود. به همین خاطر از آنجایی که پوست شما پس از درمان بهبود می یابد، بهتر است از مالش یا خاراندن پوست خودداری کنید. این شامل انواع لایه برداری ها شامل شست و شو با یک پارچه ی شستشو، حتی نرم ترین آنها، اسکراب نمک، و اسکراب شکر است. بعد از لیزر موهای زائد، لایه برداری پوست قرمز و تحریک شده فقط باعث خارش و خشکی پوست شما می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.