چه کسانی نیاز به تزریق ژل دارند؟

مزیت های تزریق بوتاکس

چه کسانی نیاز به تزریق ژل دارند؟

۱۱۶ بازديد

به دلیل هزینه‌های مناسب تزریق ژل و عوارض بسیار کم این اقدام زیبایی، سالانه بیش از ۱ میلیون خانم و آقا از این روش درمانی و زیبایی برای جوانسازی پوست خود استفاده می ‌کنند. جالب است بدانید که تزریق فیلرهای پوستی یا همان ژل، بعد از تزریق بوتاکس، بیشترین اقدامی است که افراد در جهت زیباسازی خود انجام می دهند.

ژل یا فیلر از چه موادی تشکیل شده است؟

تزریق ژل ، در واقع در ابتدا باید گفت که فیلرها، پر کننده ‌ها یا حجم ‌دهنده ‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک آن استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی یا همان ژل ها به پوست می توان برای جبران کردن و پر کردن حجم از دسته رفته ی بافت پوستی، رفع چین و چروک‌ های صورت، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد.

فیلرهای مورد تایید FDA  کمترین عوارض جانبی را دارند و طی مطالعات وسیع و بلند مدت، خطراتشان بررسی شده‌اند. حتماً پیش از تزریق ژل از تاییدیه FDA آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که فیلرهای مورد تایید FDA تنها توسط پزشکان متخصص پوست یا جراحان پلاستیک قابل خریداری هستند. پس به فیلر هایی که در مراکزی چون سالن های زیبایی تزریق می شوند، اعتماد ننمایید.

بهترین سن برای تزریق ژل صورت

هر فرد بنا به شرایط صورت خود، تشخیص می دهد که آیا به تزریق ژل نیاز دارد و یا نه. اما در اکثر افراد بازه ی سنی ۴۰ تا ۵۰ سال بهترین زمان برای از بین بردن علائم پیری با استفاده از تزریق ژل می باشد. 

کاربردهای تزریق ژل

اکثر اشخاص فیلرهای پوستی یا ژل را به عنوان روشی برای پر کردن و رفع چین و چروک‌های صورت می ‌شناسند. استفاده از ژل‌ برای از بین بردن چین و چروک ‌های صورت فوق ‌العاده است؛ اما این روش جوانسازی کاربرد های بسیار بیشتری نیز دارد که در ادامه به بررسی این کاربرد ها می پردازیم. همچنین مهم است که بدانید اکثر کاربرد های تزریق ژل توسط FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) تایید شده‌اند. اما همچنین برخی از کاربردهای تزریق ژل هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته‌اند؛ ولی از نظر اکثر پزشکان ایمنی و تاثیر بسیار زیادی دارند. در ادامه به بیان کاربرد های زیبایی و درمانی تزریق ژل می پردازیم:

۱.استفاده از ژل برای حجم ‌دهی

 از فیلرهای پوستی یا ژل می‌ توان برای برجسته کردن و افزایش حجم لب، چانه و گونه ‌ها استفاده کرد. بیشتر افراد این کاربرد را با نام «پروتز» می‌شناسند. و با استفاده از ژل اقدام به پروتز به لب و گونه های خود می نمایند.

۲.رفع چین و چروک‌های صورت با استفاده از تزریق ژل

 از تزریق ژل می‌توان برای رفع چین و چروک‌های صورت در قسمت هایی مانند خط پیشانی، خط اخم، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی استفاده کرد.

۳.حجم ‌دهی به صورت با استفاده از تزریق ژل

یکی از بارز ترین نشانه های پیری پوست، کاهش حجم صورت است. این اثر را معمولاً در لب ‌ها، گونه ‌ها و پلک ‌ها با افزایش سن می توان مشاهده کرد. تزریق ژل یکی از موثرترین راه‌های جبران حجم از دست رفته ی صورت در سنین پیری می باشد. در این شرایط از تزریق ژل و فیلر می توان برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم، لیفت ابرو و رفع افتادگی پوست صورت و گردن استفاده کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.