بهترین اینترنت خانگی کدام است؟

مزیت های تزریق بوتاکس

بهترین اینترنت خانگی کدام است؟

۱۱۹ بازديد

در عصر کنونی، اینترنت به یک لازمه‌ی زندگی تبدیل شده است؛ از‌این‌رو، دسترسی‌داشتن به سرویسی باکیفیت که تجربه‌ی دلپذیری از اتصال به این شبکه‌ی بی‌انتها را فراهم کند، اهمیت بالایی دارد.

درحالی‌که طی سال‌های گذشته، اینترنت در ایران از حیث تنوعِ سرویس‌ها پیشرفت خوبی داشته؛ اما خیلی‌از افراد به‌واسطه‌ی شاخصه‌هایی همچون قیمت پایین‌تر و حجم مصرفی بیشتر ترجیح می‌دهند تا از اینترنت خانگی به‌جای سرویس‌های دیگری نظیر TD-LTE یا اینترنت موبایل استفاده کنند.

در این مطلب علاوه‌بر صحبت درباره‌ی تفاوت این سرویس‌ها، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین اینترنت خانگی را با آگاهی کامل از شرایط محل سکونتتان انتخاب کنید.

پیش‌از اینکه به مبحث اصلی وارد شویم، خوب است به تفاوت سرویس‌های مختلف اینترنت بپردازیم؛ اینکه تفاوت اینترنت ADSL و VDSL در چه چیزی است و اینترنت TD-LTE با ADSL و فیبر نوری چه تفاوت‌هایی دارید.

بهترین اینترنت خانگی

اینترنت ADSL

اینترنت ADSL مدت زیادی است که در کشور ما وجود دارد. این نوع از اینترنت به‌طور عمده به خط تلفن و سیم‌کشی مسی متکی است. بالاترین سرعت ADSL برابر با ۲۴ مگابیت‌بر‌ثانیه است که البته رسیدن به رعایت شاخصه‌های نیاز دارد که به‌سختی امکان‌پذیر می‌شوند. عموم سرویس‌دهنده‌های کشور حداکثر ۱۶ مگابیت قادر به ارایه‌ی پهنای باند اینترنت ADSL هستند.

در اینترنت ADSL، فاصله‌ی شما با مرکز مخابراتی و کیفیت سیم‌کشی ساختمان نقش تعیین‌کننده‌ای در سرعت دریافتی‌تان دارند. نکته‌ای که درباره‌ی این نوع اینترنت وجود دارد، لزوم بهره‌مندی از خط تلفن است؛ بنابراین اگر قصد دارید برای نقطه‌ای که خط تلفن ندارد، این نوع اینترنت را تهیه کنید، باید به گزینه‌های دیگری فکر کنید. هزینه‌ی پایین‌تر این سرویس از نکات مثبت ADSL درمقایسه‌با سایر سرویس‌ها است.

هزینه اینترنت ADSL

مودم: از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲/۴ میلیون تومان
تخلیه‌ی خط توسط مخابرات: ۵ هزار تومان
هزینه‌ی نصب حضوری (درصورت درخواست مشترک): ۱۵ هزار تومان

اینترنت VDSL

نکته‌ی مثبت درباره‌ی اینترنت VDSL این است که نیاز به تغییری در زیرساخت‌ها از سوی کاربر وجود ندارد. اینترنت VDSL از فناوری مشابه ADSL بهره می‌برد و درست به‌مانند ADSL، به خط تلفن و کیفیت سیم‌کشی بستگی دارد؛ با‌این‌حال، برخی تغییرات نسبت‌به اینترنت ADSL موجب شده تا سرویس‌های VDSL سرعت بالاتری را به مخاطب ارائه کنند.

برای رفع مشکل فاصله از مرکز مخابراتی که موجب افزایش نویز و کاهش کیفیت سیگنال می‌شود، مراکز مخابراتی در محل‌هایی که اینترنت VDSL ارائه می‌شوند، سوئیچ‌هایی را تعبیه می‌کنند تا به‌نوعی، فاصله‌ی بین سرویس‌گیرنده و مرکز مخابراتی را میان‌بر زده باشند. با‌این‌حال این سرویس همچون ADSL، به کیفیت خطوط مسی تکیه‌ی بسیاری دارد.

حداکثر سرعت اینترنت VDSL برای دانلود فایل‌ها ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه و برای آپلود فایل‌ها ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه است؛ باوجوداین، فعلا در ایران سرویس‌هایی با سرعت بالاتر از ۱۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه ارائه نمی‌شوند. موضوع مشهود درباره‌ی VDSL، فاصله‌ی کمتر بین سرعت دانلود و آپلود نسبت‌به اینترنت ADSL است.

تفاوت vdsl با فیبر نوری چیست

در زمان نگارش این مطلب، دسترسی به اینترنت VDSL تنها به نقاط محدودی در شهرهای همچون تهران، کرج، قم و یک‌سری شهرِ دیگر خلاصه شده است؛ بنابراین حتماً از شرکت سرویس‌دهنده درباره‌ی پوشش‌دهی VDSL در منطقه‌تان پرس‌و‌جو کنید.

توجه داشته باشید که هزینه‌ی سرویس‌های VDSL نسبت‌به ADSL بالاتر و حجم ارائه‌شده معمولاً پایین‌تر است؛ بنابراین فعلا این نوع اینترنت تنها برای موارد حرفه‌ای نظیر استریمینگ و موارد این‌چنینی توصیه می‌شود که نیاز به سرعت بالای آپلود دارند.

هزینه اینترنت VDSL

هزینه‌ی راه‌اندازی اینترنت VDSL کمی متفاوت از ADSL است؛ زیرا شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این نوع سرویس معمولاً همراه‌با اینترنت، هزینه‌ی مودم و رانژه را یک‌جا دریافت می‌کنند؛ بنابراین کاربر مبلغی را جداگانه پرداخت نخواهد کرد. بسته‌به شرکتی که قصد خریداری سرویس از آن را دارید، این هزینه‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.